Boktips – The Conversion Code av Chris Smith

 i Business, E-handel, Finances, Marketing, SEO, Social Media, Technology

Behöver du mer trafik till sajten? Nya leads eller konvertera bättre? Då är detta en riktigt go start. Flera stora företag vittnar om hur de efter att läst boken och gjort mindre, snabba och enkla justeringar i sajt, arbete och struktur, efter kort tid förbättrat sina siffror radikalt.

Några exempel på förändringar efter implementationer i det vardagliga. För det är just det vi talar om, det vardagliga. Att ta till sig, förstå och kunna omsätta till sin vardag och verksamhet. Beskrivningen av strategier för omedelbar och effekt. Hjälp för säljteam att komma framåt och ger eventuellt nya vinklar att jobba med.

Chris berättar om tankarna och arbetet bakom försäljningen på ett sätt som är enkelt att förstå och gör det lätt att komma ihåg. Och vidare i nästa steg faktiskt implementera steg-för-steg-ritning för att öka försäljningen i den moderna internetdrivna kanaler.
Inte allt är nytt. Tvärt om är det mycket bekant som behandlas. Men att få Chris syn på och hans karta av försäljningen är bra uppfriskning av det jag redan visste. Lika så en tydlig beskrivning av nytt. Som ofta handlar det om sunt förnuft i kombination med lång erfarenhet.

Att tillexempel fånga uppmärksamheten och omvandla den till intäkter. Låter enkelt men för de internetdrivna kanalerna krävs ett nytt och kanske annorlunda tillvägagångssätt för marknadsföra och sälja. Boken ritar en tydlig väg för att kontrollera ett paradigmskiftet för generering av online leads och försäljning.

Du lär dig att fånga de ovärderliga Internet-ledarna, konvertera dem till möten och stänga fler erbjudanden. Oavsett produkt eller industri, kommer denna beprövade process att öka både kvantitet och kvalitet på ledningar och sätta dina försäljnings siffror på uppgången. Traditionella försäljnings- och marknadsföringsråd blir mindre och mindre relevant eftersom dagens konsumenter spenderar mycket mer tid online, och säljare ringer, mailar och textar leder istället för att träffa dem personligen. Den här boken visar var du hittar dem, hur man engagerar dem och hur man placerar ditt företag som den perfekta lösningen för deras behov. * Engagera konsumenterna mer effektivt på nätet * Utnyttja styrkan i sociala medier, appar och bloggar för att fånga fler ledare för mindre pengar * Konvertera fler Internet-ledare till verkliga perspektiv och försäljningsutnämningar * Gör anslutningar på varje samtal och lär de exakta orden Som stänger mer försäljning Affärsvärlden flyttar sig från ”mage till mage” -interaktioner och traditionell reklam. Företagen är tvungna att engagera sig med potentiella kunder först online den stora majoriteten genom sociala medier, mobilappar, bloggar och livechatt innan de någonsin träffas personligen. Gårdagens marknadsföringsråd gäller inte längre för dagens tekniskt kunniga mobila första socialmediaberoende konsumenter, och den nya försäljningsmiljön kräver att du träffar konsumenterna där de är och stänger dem snabbt. Konverteringskoden ger dig en handlingsbar plan för att fånga Internet-ledare och göra dem till kunder.

Kolla boktrailer på youtube

Rekommenderade Inlägg

Lämna en kommentar

Hör av dig, vi snackar gärna om en lösning för dig

Men just nu är vi inte tillgängliga. Men du kan skicka oss ett mail så återkommer vi till dig, så snart vi har möjlighet. Det brukar gå fort

Not readable? Change text. captcha txt
Nordic Service Design