Digital Marketing Strategy

 i Business, Marketing, SEO, Social Media, Technology, Våra erbjudande

I bland känner jag att jag skulle behöva väga mina kunnskaper mot andra i branschen. Att validera värdet av det jag kan och gör. Klart att man har nöjda kunder och glada kollegor. Men jag känner mig stundom bra nojjig kring detta och vill gärna få bekräftat genom möten med helt utomstående. Mamma, syrran och kompisen räcker liksom inte.
För att träffa dessa utomstående branschkollegor försöker jag boka upp mig för olika tillställningar. Typ frukostträffar, konferenser, Meetups och mingel och liknande.

I vintras tog jag ett steg in i en värld jag inte varit på länge. Kanske främst för att jag känt att de erbjudanden och det utbud som funnits till hands varit dåligt uppdaterade. Inte långt fram nog eller att jag själv varit del i att leverera material eller föredrag.
Men när jag fick frågan om att delta i en kurs om agilt arbete i organisation i vintras blev det intressant.

Agile for business är en introduktion i vikten av genomförande av ett agilt tankesätt i hela organisationen för att få effekt. Utbildningen är dessutom just agil i sin form. Det är oxå en första kurs i en rad kurser som öppnar allt efter som det finns underlag.
Den andra kursen i serien är Digital Marketing Strategy vilken jag just genomfört.
Efter som det är korta kurser går de löpande och som agila kurser förändras de efter hand som de utvärderats. Förträffligt upplägg och som det naturligt borde vara med alla återkommande utbildningar. Inte minst när de berör en bransch som utvecklar och växer så snabbt.

Så nu har jag haft tillfälle att väga och slipa på mina färdigheter gent emot mina branschkollegor. Mycket spännande. Visar sig att mina kunskaper står sig väldigt bra. Inte minst tackvare att jag under många år faktiskt praktiserat just det vi läst. Arbetat med verktygen och testat många av modellerna.
Kurserna är intensiva och med bra höjd på diskussioner och uppgifter. Främst tack vare Ian Dunne och Ola Petersson som skapar kurser med marknadens efterfrågan i fokus. Båda med lång och tung bakgrund från bland annat affärs- och konceptutveckling och arbete för Google från insidan.
Trots lång erfarenhet har jag lärt mig mycket. Mycket jag känner att jag har en praktiske användning för i min jobbvardag.

Recent Posts

Lämna en kommentar

Hör av dig, vi snackar gärna om en lösning för dig

Men just nu är vi inte tillgängliga. Men du kan skicka oss ett mail så återkommer vi till dig, så snart vi har möjlighet. Det brukar gå fort

Not readable? Change text. captcha txt
Boktips – Buyology av Martin Lindstrom